De leraar als doelgerichte coach; het belang van ontwikkelen van veerkracht en leiderschap bij leerlingen

De leraar als doelgerichte coach; het belang van ontwikkelen van veerkracht en leiderschap bij leerlingen

De stelling dat leraren vooral kennisoverdragers moeten zijn en geen therapeuten raakt aan een belangrijke discussie binnen het onderwijs: wat is de kerntaak van de leraar, en waar ligt de grens tussen lesgeven en emotionele begeleiding? In een tijd waarin leerlingen veel druk ervaren, is het verleidelijk voor leraren om meer op hun welzijn te focussen, maar dit mag niet ten koste gaan van het ontwikkelen van veerkracht, leiderschap en resultaten. Ontdek hoe doelgericht coachen een sleutelrol speelt in het begeleiden van leerlingen naar hun ambities en welke vijf essentiële kenmerken een leraar moet bezitten om deze rol succesvol te vervullen. Lees verder om te leren hoe je als leraar niet alleen kennis overbrengt, maar ook een inspirerend voorbeeld van veerkracht en doorzettingsvermogen wordt.

Lees verder

 

Deel binnen je eigen netwerk: