Asteer Kunneke

Support coördinator

“Mijn naam is Asteer Kunneke en ik ben Support coördinator bij Klik. Mijn werk houdt in dat ik actief bezig ben met de verbetering van Klik Support. Om dit te doen hou ik altijd de vraag in gedachte: hoe kunnen wij leraren en schoolleiders nog beter van dienst zijn? Daarnaast zorg ik ervoor dat al onze gebruikers tijdig antwoord krijgen op vragen, bewaak ik dat al onze informatie up to date is en tijdig bij de gebruikers van ons platform terechtkomt.”

Hoewel ik zelf niet uit het onderwijs kom, heb ik altijd in de wereld van support gewerkt. Na veel ervaring te hebben opgedaan bij grote commerciële bedrijven, besefte ik al snel dat ik liever ergens wilde werken waar hulp op een persoonlijke manier wordt aangeboden. Toen Klik werd opgericht, voelde ik mij direct aangetrokken tot de maatschappelijke identiteit van het bedrijf. Klik heeft een oprechte missie om een verschil te maken in het onderwijs.

Doordat ik zelf een hobbelige schooltijd heb gehad trok het onderwijs mij aan en in het bijzonder het onderwijs dat Klik kan ondersteunen. Als ik op een school had gezeten waar ze een onderwijssysteem hadden ondersteund door een Klik ELO, denk ik niet dat ik als leerling was weggevallen. In mijn schooltijd miste ik de ondersteuning die een leerling wel moet krijgen. Ik vind namelijk dat als je als leerling een beetje anders bent of leert dan de rest, er een onderwijs systematiek moet zijn die ook voor jou werkt, jou ondersteunt en op jou aansluit. Onderwijs dat meegaat met jouw tempo. Klik ondersteunt scholen en leerlingen met behulp van de Klik ELO, zodat leerlingen op hun eigen niveau, tempo en pad kunnen werken. Als zo’n systeem vroeger werd aangeboden, weet ik zeker dat mijn schoolcarrière beter was geweest. Vanuit deze drijfveer werk ik al jaren met veel plezier bij Klik. Ik zie hoe ons systeem leraren kan ondersteunen die daardoor het verschil kunnen maken voor leerlingen. Daar wil ik graag aan bijdragen!

“Wat onze support zo krachtig maakt, is dat we werken met openheid, eerlijkheid en begrip.”

Onze support richt zich op schoolleiders, leraren en leerlingen en gaat verder dan alleen het beantwoorden van telefoontjes. Ons team zorgt ervoor dat de Klik ELO voor iedereen gebruiksvriendelijk blijft. Bij elke nieuwe release schrijven we artikelen om de nieuwe functionaliteiten uit te leggen. Ook versturen we regelmatig nieuwsbrieven met nieuwe informatie en maken we video’s waarin verschillende aspecten van het Klik Platform helder worden uitgelegd.

Wat onze support zo krachtig maakt, is dat we werken met openheid, eerlijkheid en begrip. Ons team staat naast de school en we werken samen naar een oplossing toe. Persoonlijk contact is hierin ontzettend belangrijk voor ons. Doordat ik veel van onze gebruikers persoonlijk ken, hebben we een warme relatie gebouwd op basis van vertrouwen. Onze gebruikers weten hierdoor dat wanneer ze onze support bellen, ze iemand aan de telefoon krijgen die hen kent en die verstand heeft van hetgeen waarvoor ze bellen. We gaan door tot er een oplossing is en onze scholen kunnen daar ook op vertrouwen. We luisteren en kijken naar wat ze willen en wat wij ze kunnen bieden, maar zijn ook realistisch en eerlijk. Bovendien kunnen onze gebruikers altijd rekenen op een vriendelijke en vrolijke stem aan de telefoon!